fbpx
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin

A 6 MEGOLDÁS, amellyel azonnal rendet tehet a cége körüli számlafizetési káoszban

Successful businessman raising his hand in the air

HOGYAN TUDJA EGY CÉG HATÉKONYAN KEZELNI A KINTLÉVŐSÉGEIT?

Íme, a 6 leggyakoribb probléma, és a megoldásuk, amelyeket azonnal bevezethet a cégében.

Probléma #1: Érdekellentét az értékesítés és pénzügy között

A sales osztály abban érdekelt, hogy akkor is a legtöbb terméket helyezze ki, ha a partner még nem fizette ki a korábbi számláját, a pénzügyi osztály pedig befagyasztaná a szolgáltatást, és minden korábban kihelyezett terméket visszakérne.

Megoldás:

– már az értékesítés során le kell fektetni a „játékszabályokat”;
– a vevőt érdemes elkötelezni az együttműködés mellett;
– és folyamatosan edukálni a pontos számlafizetés érdekében.

Probléma #2: A követeléskezelést senki sem szereti csinálni

Akit ilyennel terhelnek, az gyakran nem is ért hozzá, a lélekölő küzdelem miatt a munkavállaló lojalitása zuhanni kezd, ha pedig a cégvezető végzi ezt, akkor annak hitelessége fog csökkenni a Partnerei előtt.

Megoldás:

– külön állítsunk fel a Partner részére érdekeltségi rendszert jutalmazási és büntetési következményekkel;
– a követeléskezelésre vegyünk fel külön szakképzett munkatársat, aki az aktivitását megtervezi, és akinek a működését a vezetés folyamatosan kontrolálja;
– a munkatársat folyamatosan képezzük oktatásokkal, konferenciákkal, workshopokkal.

Probléma #3: A hitelező kezében nincs eszköz

A hitelező kezében nincs semmilyen eszköz, hogy komolyan vegyék, a „cash flow gap”-hez nem állnak rendelkezésre megfelelő tartalékok.

Megoldás:

– ajánlott szerződést kötni egy olyan jogi szolgáltatóval, akinek jelentős tapasztalata van a kintlévőségek kezelésében;
– érdemes hitelkeretet nyitni a számlavezető pénzintézetnél vagy állami garantőröknél;
– ajánlott számlabiztosítást kötni és/vagy faktoring szolgáltatást igénybe venni.

Probléma #4: Lassul az ügyintézés

A cégvezetői és a pénzügyi mikródöntések lelassítják az ügyintézést, a késedelem idejével folyamatosan csökken a számla eredményes behajtásának lehetősége.

Megoldás:

– behajtási folyamat üzemeltetése;
– kintlévőségelkerülési és követeléskezelési szabályzat készítése;
– a számlamonitoring legyen automatikus, és mindenkire kiterjedő;
– a döntéseket ne ügyvezetői kompetenciák, hanem üzlet etikai kérdések szerint hozzák meg.

Probléma #5: Nincs előminősítés

Nincs Ügyfél előminősítés, vagy ha van, akkor sincsenek folyamatosan monitorozva a partnerek.

Megoldás:

– kerüljön bevezetésre BISNODE vagy OPTEN ügyfélminősítő rendszer;
– a problémás cégeknek csak készpénzes teljesítéssel egyidejűleg, vagy előre utalással adhatóak el a termékek.

Probléma #6: Nincs idő a kivitelezésre

Nem elég a tervezés, végre is kell hajtani, de nincs idő, megfelelő ember, kellő forrás, technikai feltétel, jogi, pénzügyi, adósságkezelési kompetencia.

Megoldás:

– a számlamonitoring és követeléskezelési folyamatok kiváltása a FAIR PAY CONTROL szolgáltatásával.

Ha szeretné megismerni a komplex megoldást nyújtó FAIR PAY CONTROL automatikus kintlévőség-kezelés rendszerét, kérje díjtalan szolgáltatás bemutatónkat >>> ide kattintva.

Kérjen elköteleződés mentes szolgáltatás bemutatót, ahol megismerheti a FAIR PAY CONTROL rendszerét működés közben!

Ha érdekesnek találta a cikket, ossza meg másokkal is

Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn