fbpx
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin

Ennyivel nőtt az átlagos fizetési késedelem

Businessman wearing linen suit and eyeglasses standing at his desk by the window and receiving bad news in his office while doing paperwork

Magyarországon a kintlévőségek kezelése állandósult probléma és a cégműködés állandó velejárója. Országos felmérésünkben arra kerestük a választ, hogy milyen a magyar cégek kintlévőségeinek aktuális helyzete.

A pandémia sajnálatos módon több vállalkozás mindennapi életébe hozott pénzügyi nehézséget. A helyzetet súlyosbította, hogy a gazdasági tevékenység is jelentősen csökkent.

Több lett azon vállalkozások száma, ahol nem tudták határidőben teljesíteni a teljes számlakötelezettségüket. A koronavírus-járvány alatt az átlagos fizetési késedelem 4%-kal, 15,4 napra nőtt. A körbetartozás 15 éve nem látott mértékben ütötte fel a fejét a gazdaságban azzal, hogy bizonyos számlákat késve, vagy egyáltalán nem fizetnek ki a cégek.

Felmérésünk eredménye szerint a válaszadók 90%-a úgy látja, hogy a fizetési morál stagnál vagy egyenesen romlott a pandémia kezdete óta. Az 576 megkérdezett 65%-a válaszolta, hogy a vevői késnek a fizetéssel, nem tartják a határidőt a számlák kiegyenlítése során.

A válaszadók 38%-ának a felmérés idején több mint 500 000 Ft-os átlagos kintlévősége volt. 19%-nál az 1 000 000 Ft-ot is meghaladta ez az összeg. Az is kiderült, hogy 19%-nak volt már olyan követelése, amit jogi útra kellett terelni, ez sajnos még mindig magas szám.

Érdekes eredményt hozott az a kérdés is, amelyben arra kerestük a választ, hogy ki végzi a követelésbehajtást a cégnél. Közel 200 válaszadó nyilatkozott úgy, hogy a cégvezető.

Egy ideális világban egy cégvezetőnek egyáltalán nem lenne feladata a kintlévőségek kezelése!

Ráadásul 48% nem elégedett a jelenlegi kintlévőség-kezelésével, mert kiszámíthatatlan és ingadozó az eredmény, és néha még így is futhat a cég a pénze után.

Nem is meglepő, hogy ezek után a válaszadók több mint felét érdekelte egy olyan online megoldás, amely megoldja a kintlévőség-kezelés problémáját, méghozzá úgy, hogy munkaidőt és munkaerőt spórol a cégnek.

A FAIR PAY CONTROL Zrt. automatikus számlafelügyeleti szolgáltatása 100%-os cash flow egyensúlyt garantál. Mindez a minimálbér 1/8-ból (havi 29.800,- forinttól) elérhető, de akár uniós forrásból is bevezethető, mivel az innováció magas foka miatt a szolgáltatás bekerült a „Modern Vállalkozások Programja – Vállalkozz Digitálisan!” programjába.

Ha szeretné megismerni a FAIR PAY CONTROL automatikus kintlévőség-kezelés rendszerét, kérje díjtalan szolgáltatás bemutatónkat >>> ide kattintva.

Kérjen elköteleződés mentes szolgáltatás bemutatót, ahol megismerheti a FAIR PAY CONTROL rendszerét működés közben!

Ha érdekesnek találta a cikket, ossza meg másokkal is

Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn